Selasa, 10 Januari 2012

Hari pertama

Hampir 3 bulan berehat di rumah selepas selamat bersalin anak ke tiga kami, sekarang sudah tiba masanya untuk berkhidmat untuk sekolah. Sekolah sudah lama ku tinggalkanmu sekarang sudah tiba aku mendekatimu demi memperjuangkan amanah yang telah diberikan.....InsyaAllah akan ku pikul tanggungjawab ini demi mencari redha daripada Yang Maha Kuasa.

Perjalanan di pagi sungguh indah dihembusi oleh angin yang sepoi-sepoi bahasa......seperti biasa aku bertolak tepat jam 6.30 am......menuju ke rumah Mak mertuaku yang terletak di Kampung Duyung Besar untuktinggalkan anakku yang berusia 3bulan.... Naqiebah Ummi tinggalkan kamu jangalah kamu menangis, Ummi tahu kamu anak yang pandai dan pintar..... sesudah je aku tinggalkan anakku yang bongsu bermulalah perjalanan ku menuju ke sekolah......

Sekolahku yang terletak di Sungai Tong Setiu Terengganu.....Perjalanan yang mengambil masa hampir 45 minit ke Sekolah Sri Langkap... Apa yang mehiarankan ku setiap kali perjalanan aku, aku dapat melihat ragam pemandu yang terburu-buru untuk sampai di tempat kerja ada yang membawa kereta macam F1......

Udah-udah lah deeee pandu laju memang sampai cepat tapi silap hari bulang hang tak selamat...... apa salahnya  keluar awal sedikit dan bawak kereta secara berhemah...... Ingat orang tersayang......

oklah setakat nie dulu buat coletang pagi...sehingga berjumpa lagi di lain siaran dan waktu....

"Jangan Kerja Kuat tetapi Kerja Smart"

Ikhlas daripada...
Tuan Aslah Tuan Mansor...

Klik sini jika anda mahu sihat

Tiada ulasan: